Přihlášení
Nová registrace
Stav nákupu: 0 ks / 0,00 Kč (0,00 €) [košík]
Hledání

NABÍDKA

  • Katalog dílů v obrazech »
    • Literartura
    • Štítky
    • Motor »
      • T603 A - Tatra 805 »
        • Kompletní těsnění motoru
      • T603 B - elektrocentrály
      • T603 C,D - stabilní motory
      • T603 F,G,H - Tatra 603
    • Spojka
    • Palivová soustava
    • Podvozek
    • Brzdy
    • Řízení
    • Budka řidiče - kabina
    • Elektrická výzbroj
    • Přídavné zařízení
    • Nástavba
    • Výstroj a výbava
    • Pružiny a zpruhy
    • Dárečky
    • Gumová těsnění
    • Doprava na Slovensko
ÚVODNÍ STRANA

Tatra 805 menu

  • Renovace T805 »
    • Agregáty Tatra 805 »
      • Kabina
      • Páteř rámu, zadní náprava
      • Pastorek a diferenciál
      • Přední náprava
      • Pérování
      • Tlumiče pérování
      • Zadní polonáprava
      • Přední polonáprava
      • Brzdy
      • Řízení
      • Podélný rám + tažné zařízení
    • Valník klasický »
      • Na začátku
      • Průběh renovace
      • Na konci
    • Štábní »
      • Na Začátku
      • Průběh renovace
      • Na konci
    • Valník s navijákem »
      • Na začátku a na konci
      • Průběh renovace
  • Renovace karburátoru T805
  • Něco o motorech T603
  • Lidé a Kačeny »
    • Valníky klasické
    • Valníky výsadkářské
    • Valníky - sklápěčky
    • Radiovozy
    • Hasičské speciály
    • Vysoké skříně-sanity
    • Speciální skříňové nástavby
    • Dvojkabina
    • Civilní úpravy
    • Hračky
    • Štábní
    • Autobusy
    • Cestovatelské
    • Trialové úpravy
  • Bojové prototypy
  • Džípy Tatra »
    • Teorie historie
    • Po stopách T805 - štábní
  • Bonbónky z Karosy
  • Zajímavosti
  • Traktory
  • Reportáže »
    • Navštívili jsme
    • Zúčastnili jsme se
    • Poslali jste zprávu.
  • Dobová fota
  • Video
  • e-mail kontakt
ÚVODNÍ STRANA

 

 

 


Renovace T805 » Valník klasický » Průběh renovace
Průběh renovace T805 valníku klasického.

RÁM


Původní rám byl znehodnocen odřezáním komponentů, tvořící valník. Řešením byl nákup nekompletního rámu od traktoristy. Následovalo ruční odstranění barvy a kytu. Úmorná a špinavá práce odhalila mnohá poškození a prasklých svárů.Muselo dojít ke kompletní generální opravě karoserie s rámem ložné plochy. Rovnání nosníků a příček heverem. Výroba nového nosiče rezervního kola. Jako vzor pro výrobu posloužil původní, který již byl natolik poškozený, že se nedal opravit. To nejcennější pro traktoristu bylo nutno vyrobit nové. Přední část rámu se skupinou ovládání. Po výměně promáčknuté zadní části rámu došlo ke kytování. Zajímavostí je, že i při původní výrobě byl rám zezadu i z boku kytován. Zřejmě pro po těšení oka vojáka. Po zdlouhavých opravách sedla na rám "liška". Pomohl chemický odrezovač. Zkušební nástřik základní barvou. Tu se objeví skryté kosmetické vady. Opětovné kytování, přebroušení, opláchnutí a nástřik novou základní barvou. Nástřik vrchní khaki barvou.

PODVOZEK


Nahaté převodovky před lakem. Převodovky na pomocné rampě. Přední polonápravy ve výkyvných  ložiskách. Rozvodný talř s pastorkem zadní poloosy. Skříň zadní nápravy uzavřená. Seřizení vzdálenosti talíře od hrušky. Torzní tyče po repasi  připraveny na montáž. Zadní konzole rámu bez držáků výfuku. Zadní diferenciál utěsněn konzolí ložiska pérování. Tlumiče po repasi. Oprava předních konzolí rámu. Zcela nové brzdy. Kompletace a seřízení zadních brzd. Opískované disky kol v laku. Zadek v "papučích".Brzdové rozvody. Jehlová ložiska pák řízení. Konstrukce řídících pák a tyčí. Ovládání závěrek diferenciálů. Detail zadní nápravy. Řazení hlavní převodovky. Postačila výměna ložisek (čoček) řadících tyčí. Ovládání redukce a předního náhonu. Přední náprava v "papučích". Jedinečná příležitost pro ilustrační foto. Podvozek hotov a připuštěn k montáži rámu.

PŘEVODKA ŘÍZENÍ


Kontrola kladky a tisícihranu hřídele. Výměna kuželíkového ložiska. Utěsnění spodního víka silikonem. Výběr vhodných vymezovacích podložek 0,5 nebo 0,2 nebo 0,1 mm. Vymezení vůle a polohy šroubového převodu. Železničářská vazelína místo oleje. Papírové těsnení víka. Utěsnění víka silikonem.

SNOUBENÍ RÁMU S PODVOZKEM


Nejdřív jsme vyrobili příhradovou rampu pro rám (šasí). S podvozkem jsme najeli pod rampu. Rám jsme postupně snižovali. Sedl na podvozek jako trenky na zadek.

KABINA


Odstranění barvy a kytu. Zavaření a zakytování otvorů pro blinkry. Kytování. První zkušební nástřik základní barvou. Druhý nástřik zákl. barvou po opravách. Nejdřív šla Tatra do kolen... ...pak jsme najeli s pomocnou konstrukcí nad rám. Posun, nadhoz. Stříkací box. První srříkání. Broušení nepovedeného nástřiku. Konečný nástřik vrchní barvou. Vyřezávání čalounění ze sololitu. Instalace čalounění. Nová těsnění střešního průlezu. Instalace krytu střešního průlezu.

PŘEDNÍ VÝKLOPNÁ OKNA


Rámy oken chránila silná vrstva staré barvy. K uvolnění šroubů posloužila čevená brzdová kapalina. Nožem jsem odřezal vnitřní těsnění oken. Razidly jsem si označil jednotlivé díly. Dřevěným kolíkem jsem uvolnil okno od rámu. Při rozebírání rámů oken nelze nikdy zachovat původní těsnění a je nutné vždy vyměnit za nová. Po ošetření a nástřiku rámů oken následovalo složení. Základem úspěchu bezproblémového vložení okna s těsněním do rámu je dokonalé promazání gumy a drážky klouzkem. "Těsnící pryž rámu čelního okna"  se musí maximálně natáhnout. Tím se zúží profil a lehce vklouzne s oknem do drážky rámu. Při instalaci obvodového těsnění "Úplného těsnění vyklápěcího okna" jsem postupoval obdobně. Profil se musí natáhnout až k prasknutí. Pomohl silikon ve sprayi. Slepené profily v rozích vulkanizačním lepidlem. Rám dotěsníl silikonový tmel. Hlavním těsnícím prvkem mezi kabinou a rámem okna je gumový profil "Těsnění čelního okna". Ten držel původně na falcu kabiny chemoprénem. Tento způsob uchycení jsem nahradil mechanicky - přišitím. Proto jsem nejdříve vyvrtal dírky pro švy. Gumový profil drží docela jako přišitý. Čalounický konopný provaz. Těsnění pantu výklopného okna. Pant výklopného okna. Detail těsnění. Břit okolo rámu směruje záměrně negativně ke kabině. Guma lépe přilne a více těsnění. Dokonalé složení rámů oken a instalace správných těsnících profilů zabezpečí dokonalé těsnění oken. Systém vyklápění předních oken přináší majiteli radost především v horkých letních dnech jako dokonalý klimatizační systém.

LOŽNÁ PLOCHA KAROSERIE, BOČNICE, ČELA


Původní desky jsem očísloval, abych věděl, kam patří. Označení polohy držáků a zarážek ženijních nářadí. Z 21 kusů bylo nutno vyrobit 14 nových. Naštěstí se dají použít z vyřazené PV3S. Pro život jedné Tatry musely padnout 4 "vétřiesky". Zkouška umístění nových desek - prken. Ložná plocha zkopletovaná. Tmelení spár mezi deskami v přední části nad kastlíky přetíratelným tmelem. Původně to zajišťovaly tenké filcové pásky namočené v dehtu. Ochranné ocelové pásky. Některé díly kování bočnic jsem opravoval. Kytování, broušení, kytování, broušení desek. Opět pomohla vyřazená PV3S. Montáž bočnic a zadního čela. Závěrný hák pravý přední a pravý dolní držák oblouků a třmen pro držák nástavku bočnic. Řetěz pro zajištění zadního čela. Podložka uzávěru bočnice a podložka závěsu bočnic. Svislé lemy bočnice a zadního čela. Pojistný čep závěru s řetízkem.

TERÉNNÍ NÁŘADÍ


Původní desky s konzolemi nářadí. Porovnání a měření umístění konzolí u jiné T805. Terénní nářadí zezadu. Terénní nářadí. Pohled zepředu.

SPOJKA


Spojka byla v hrozném nefunkčním stavu. Po rozebrání následovalo čištění a pískování. Stříkání základní barvou. Odmaštění setrvačníku. Přebroušení přítlačného kotouče. Oprava seřizovacích šroubů přítlačných páček. Musí mít pravidelný půlkulatý tvar bez plošek. Montáž páček do přítlačného kotouče. Montáž víka a přítlačného kotouče. Přebroušený setrvačník v odborné dílně. Seřízení roviny a výšky šroubů přítlačných pák na 51 mm. Dokončení aretace šroubů lepidlem i mechanicky. Konečná montáž lamely a kompletní spojky. Hřídel musí být zasunuta kvůli správnému vystředění spojkové lamely.

MOTOR


Po sdělení původního majitele, že motor běžel krásně a tiše jsem očekával hodnotné zážitky při jeho rozebírání. Zvláště, když hasiči stále jezdili na redukci, muselo mít nějakou záhadnou příčinu. Blok byl obalený spáleným olejem, což podporovalo mé domněnky o macešském přistupu minulých uživatelů. Usazený karbon v tělese čističe oleje byl předzvěstí nutného zásahu. Usazený karbon v hlavách dodával indície, že motor běžel poslední část svého života v nefiltrovaném oleji. Zdvihátka ventilů zalepená karbonem. Ujištění, že spotřeba oleje převyšovala spotřebu benzinu mě uklidnila, že motor nejel nasucho. Zalepený čistič oleje spáleným olejem a jeho nefunkčnost díky zničené rohatky byla diagnózou nečištěného oleje. Olej se tlačil i skrz těsnění vodítek zdvihátek. Další z předzvěstí, že olej se nedostal, kam ho bylo najvíce zapotřebí. Dřív, než jsem přistoupil k celkové anamnéze, vykoupal jsem pacienta v acetonu. Pístní kroužky z celé pravé řady pístů byly zapečeny a jeden píst byl dokonce ohlodaný. Patrně uvolněným pojistným kroužkem pístního čepu - segerovkou. Tyto závady byly hlavní příčinou nadměrné spotřeby oleje a nízkého výkonu. Píst i válec jsem vyměnil z domácích zásob. Žebrování válců jsem vymýval acetonem a benzinem. Zvlášť na pravé straně (5-8) byly válce zalepeny chlupama a organickými zbytky asi ze psa. Pro vzducháče je čistota žebrování válců životně důležité, proto se zřejmě kroužky zapekly. Dobrou zprávou bylo zjištění, že ložiska klikové hřídele jsou jako nová - bez většího opotřebení. Namátková kontrola uložení klikové hřídele. Potěšení na obou stranách - bez opotřebení. Kontrola pohonu olejového čerpadla a rozdělovače. Bez závad. Vodítka zdvihátek ventilů po týdenním odmočení v acetonu. Korozivní působení starého oleje na pracovní ploše zdvihátka ventilu (na obrázku vlevo). Taková jsem vyměnil za nová (vpravo). Vačka naráží do zdvihátka mimo jeho osu aby se kolem své osy otáčelo. V tomto případě se zdvihátko ve vodítku zadřelo a přestalo se otáčet. Vačka v něm pak vyklepala důlek. Příčinou byl nedostatek dobrého oleje. Výměna opotřebených kulových pánví zdvihátek zajistí dobrý průtok oleje ze zdvihátek do rozvodových tyček a vahadel ventilů. Čištění sedel těsnících silikonových kroužků v bloku. Klingeritové těsnění vedení zdvihátek. Bez silikonu, jen nasucho. Ocelová vložka vedení zdvihátek. Papírová těsnění. Nasucho, silikon v žádném případě. Hrozí uvolnění zbytku silikonu do tenkých mazacích kanálků vodítek, tyček a vahadel a jejich následném ucpání. Před instalací jsem prcnul vazelínu na styčnou plochu vodítka, aby při prvním rozběhu motoru hned nejel nasucho než se sem olej dotlačí čerpadlem. Vodítka se zdvihátky na svém místě. Mezikus - příruba k převodové skříni. Čištění drážek pístních kroužků zlomeným kroužkem. Měření opotřebení pístních kroužků podle dílenské příručky. Montážní mezera má být 0,35-0,40 mm. Provozní má být max. 1 mm. V tomto případě to bylo 0,5 mm. Na celém motoru jsem vyměnil 16 z celkových 24. Pro montáž pístních kroužků mi pomohly ocelové výztuhy z použitých stěračů. Montáž válců. Vložení svodového plechu. Usměrňuje chladící vzduch na válce. Mytí, kontrola a výměna hlav válců. Těsnost ventilů jsem vyzkoušel nalitím petroleje na ventil zvrchu. U 4 hlav jsem nechal vyměnit ventily i se zabroušením v odborné dílně. Příprava a čištění styčných ploch pro trubky svíček. Čištění styčných ploch pro těsnění sacího a výfukového potrubí. Oprava závitů pro závrtné šrouby se později vyplatila v následné bezproblémové montáži. Oprava a výroba nových závrtných šroubů. Příprava na montáž hlav válců. Montáž trubek svíček. Hrany děr pro silikonová těsnění šroubů hlav jsem mírně srazil záhlubníkem. Silikonový kroužek pak lehce vklouzne do díry bez poškození. Hlava opatřena svodovou trubkou a silikonovými kroužky. Při vkládání šroubu jsem namazal těsnění kapkou vazelíny, aby lehce vklouzlo do díry. Jemné odstřihnutí hranky kroužku není na závadě. Hlavy jsem dotáhl jen na 90% před finálním dotažením. Nejprve jsem přišrouboval výfuková potrubí na 90%, aby se hlavy usadily do roviny... ...pak jsem napevno dotáhnul šrouby hlav. Pořadí dotahování jsem si označil předem. Pak jsem dotáh i výfuková potrubí. Silikonové těsnící kroužky po dotažení. Pohon rozdělovače a olejového čerpadla jsem máznul vazelínou, aby při prvním rozběhu nešel nasucho. Při utěsnění horního víka (prs) jsem si pomohl silikonem. Pokud blok není absolutně odmaštěn, nemá to význam a je to lepší nasucho. Motorový těsnící papír + silikon. Horní víko motorové skříně v provedení šedé litiny a khaki barvy. Spojovací trubka olejových chladičů. Papírová těsnění sacích košů oleje. Utěsnění olejové vany gumokorkem. Silikon jen na absolutně suchou plochu. Jinak nasucho. Olejová vana na místě. Následuje montáž do vozidla.

INSTALACE MOTORU DO VOZU


Výroba pojezdových odnímatelných lyžin pro snadnou instalaci motoru do vozu. Pojezdové rolny jsem nahradil ložisky. Motor je smontovaný jen minimálně, abych neměl potíže s velkou váhou. Motor jsem přemístil na přívěsný vozík. Tento posloužil jako montážní vozík. Výška ložné plochy vozíku vzácně vyhovovala pro nasazení pojezdových koleček motoru na dočasné pojezdové koleje. ... a je tam. Jednomužná práce. Pojezdové lyžiny a ložiska odstraněna. Motor je na místě určení. Motor visí na přírubě převodovky pomocí čtyř šroubů M10.

 

NÁSTAVKY BOČNIC


Stříkání opískovaného kování. Výroba nových latí. Výroba nových nýtů. Montáž latí. Konstrukce nástavků. Montáž svislých lemů. Levý zadní roh zevnitř. Zádržka lavice. Konzole oblouků pro plachty. Prkna, co znamenají svět. Lavice sklopené. Noha lavice opřená o podložku.

KASTLÍKY


Odstranění staré barvy a odmaštění původní výdřevy acetonem. Většina výdřevy se dala opravit a použít, některé díly jsem vyráběl. Stříkání khaki. Krycí plech azbestové izolace baterie. Krycí plech izolace již v levém kastlíku. Levý kastlík. Místo pro akumulátorovou baterii. Schrána palivové nádrže. Montáž palivové nádrže. Pohled do pravého kastlíku. Pohled do levého kastlíku. Kytování opískovaného víka kastlíku. Montáž gumového těsnění. Leštění laku. Hotové víko levého kastlíku s těsnící gumou. Manžeta s rámečkem hrdla palivové nádrže. Úplné těsnění benzinového vedení (plátno s pryží).

ZADNÍ BLATNÍKY, REZERVNÍ KOLO, DRŽÁK KANISTRŮ, KANISTRY


Nýtování filce konzole kanistrů. Montáž držáku na korbu. Kanistry roku výroby 1954 po nástřiku. Kanistry umistěny v konzole. Přední díl levého zadního blatníku. Přední díl pravého zadního blatníku. Montáž úplné rukojeti držáku zásobního kola. Rezervní kolo.

NÁRAZNÍK


Nárazník v původním stavu po zásahu traktoristou. Oprava deformace žehem. Oprava byla složitější. Zbroušení hrbolů a vrypů. Kytování. První stříkání základní barvou po broušení. Druhé stříkání základní barvou po broušení. Kytování. Třetí stříkání základní barvou po broušení. Znovu kytování. Čtrvté stříkání základní barvou po několikerém broušení. Broušení prvního nástřiku vrchní khaki barvou. Vrchní barva vyleštěna, nárazník na místě.

DOKONČENÍ KOMPLETACE MOTORU


Výměna prasklých kozlíků vahadel. Seřízení vůle ventilů. Ssací 0,10 a výfukový 0,15 mm. Nové závrtné šrouby hlav válců pro uchycení vík. Těsnění sacího potrubí. Sací potrubí. Zadní oplechování a předehřívací trubka. Čistič oleje. Ovládání přepouštěcího ventilu levého chladiče oleje. Topné těleso levé. Plechový kryt levého chladiče oleje. Plechový kryt pravého chladiče oleje. Krycí plech čističe oleje. Vrchní krycí plech. Těsnění karburátoru a nová izolační podložka. Repasovaný karburátor. Obnovené a pozinkované závrtné šrouby benzinové pumpy. Zdvihátko palivové pumpy. Repasované palivové čerpadlo. Palivová trubka mezi benzinovým čerpadlem a karburátorem. Předřadný odpor. Zapalovací cívka. Vložka aretačního šroubu rozdělovače. Aretační šroub rozdělovače. Pojistná matka aretačního šroubu rozdělovače. Naplnění mazacího filcu olejem v rozdělovači. Doplnění maznice mazacím tukem. Instalace rozdělovače. Dočasné očíslování kabelů svíček. Zapojení vysokonapěťových kabelů na rozdělovači. Silikonové těsnění trubek svíček jsem nejprve namočil do mýdlové vody. Prstem jsem zatlačil těsnění po obvodu drážky. Těsnění v drážce. Korkové těsnění jsem lepil na víka hlav silikonem. Po odvětrání silikonu jsem víka zatížil vhodnými předměty na 1 hodinu. Silikon zde slouží jako lepidlo, nikoliv jako těsnivo. Původně se korky lepily barvou. Víka na hlavách válců. Příprava na montáž osy levého dmachadla. Výměna mazacího tuku za nový. Víko dmychadla. Ventilátor smontovaný zezadu. Ventilátor smontovaný zepředu. Krycí plech levého ventilátoru. Krycí plech pravého ventilátoru. Ventilátory, řemenice, řemeny. Postranní kryt motoru. Napojení výfukového potrubí na topné těleso. Vyvedení výfukového potrubí pod rám. Tlumič výfuku pod levým kastlíkem. Táhlo čističe oleje. Při sešlápnutí spojkového pedálu otáčí lamelovým čističem oleje. Absence tohoto nepatrného a levného dílu může zapříčinit fatální zkázu motoru. Uzávěrka plnícího hrdla. Ovládání akcelerátoru. Táhlo ke karburátoru. Čistič vzduchu - nýtování štítku. Olej v čističi po rysku. Vzduchový filtr na motoru zepředu. Čistič vzduchu zprava.

PŘÍSTROJOVÁ DESKA, VOLANT, INTERIER KABINY


Rozebírání přístrojů. Stříkací box - stříkání těles přístrojů. Rámečky přístrojů. Uvedení přístrojové desky do původního stavu. Zapojování přístrojové desky. Oživování přístrojů a spínačů ve vozidle. Konečné řešení. Kontakt houkačky. Volant po dvouměsíční koupeli v hydroxidu. Odstranění barvy. Po vyleštění. Volant namontovaný. Okno zadní stěny budky řidiče. Obnovení vzhledu stínítka - broušení a stříkání transparentním lakem. Stínítko v kabině. Montáž průduchů topení. Držák samopalu. Úplná roztáčecí klika a kolovrátek. Trojcestný palivový ventil. Elektrické čerpadlo není originální řešení. Z bezpečnostních důvodů ho montuji na každou Tatru. Zapojení trubky a hadičky na palivo.

PŘEDNÍ REFLEKTORY


Kryt reflektoru (hrnec). Těsnění, pozinkovaný vnitřní regulační kroužek, objímka žárovky, kryt objímky. Úplná parabola se sklem v regulačním kroužku. Krycí rám reflektoru.

VNITŘNÍ KRYTY MOTORU


Odstranění starého čalounění. Zkušební namontování do kabiny. Příprava na čalounění zadního krytu morou. Čalounění zadního krytu. Čalounění levého krytu. Umístění zadního a levého  krytu motoru. Pravý kryt motoru. Zkušební nasazení krytu s izolací zprava kvůli vyměření umístění přezek. Narýsované čáry pro prošití krycí koženky. Prošívání krycí koženky. Vrchní odnímatelný kryt motoru. Manžeta a  kulové rukojeti řadících pák.

ELEKTROINSTALACE, VNĚJŠÍ OSVĚTLENÍ


Obnovení zadních lamp. Chemické odstranění starého laku, obnova laku, pozinkování objímek žárovek, kompletace. Leštění poškrábaného sklíčka osvětlení SPZ. Zadní lampy namontované. Příprava na natahování elektriky. Natahal jsem dráty do dutin, na ně jsem připevnil kabely, které jsem protáhl ke spotřebičům. Natažené kabely pod přístrojovou desku. Natažené kabely z kabiny vpravo ke klaksonu, baroskopu, startéru, pravého přední lampy, pravému blinkru a elektrické benzínové pumpě. Vlevo k brzdovému spínači, zapalování a zadním lampám. Regulátor napětí. Dynamo. Klakson PAL. Zapojení zásuvky pro přívěs. Svorkovnice pro připojení zadních světelných spotřebičů. Vyústění kabelů pro přední světlomety. Přepínač dálkových a potkávacích světel. Zapojení brzdového spínače a náhonu tachometru. Spínač kontrolky závěrky diferenciálu. Uzemnění spínače klaksonu na volantu. Zapojení přístrojové desky.

TĚSNĚNÍ DVEŘÍ


Instalace těsnění dveří začlo jeho vyměřením. Drážku tvaru "U" jsem nejprve obnovil a místy i nahradil novým. Když je gumové těsnění nové a drážka upravená pro montáž, jde zatloukání do ní lehce. Jemnými údery gumovým kladívkem jsme pokračovali po celém obvodu futer dveří kabiny.

PŘEDNÍ BLATNÍKY


Kytování. První zkušební nástřik základní barvou. Při tom se projeví drobné nedokonalasti. První stříkání vrchní barvou. První broušení vrchní barvy nahrubo. Vodní smirek zrno 800. Druhý nástřik vrchní barvou. Druhé broušení vrchní barvy. Vodní smirek zrna 1000. Třetí nástřik vrchní barvou. Třetí broušení. Vodní smirek zrna 1000. Čtvrté stříkání. Čtvrté broušení. Vodní smirek zrna 2000. Finální leštění leštícími pastami. Blatníky a stupačky nasazené.

SEDAČKY


Oprava svárů konstrukcí sedaček. Stříkání. Odstranění mastnot a špíny. Oprava čalounění původní látkou. Montáž opěradel. Instalace pravého sedadla. Pravé sedadlo. Levé sedadlo.

RÁM VENTILACE MOTORU SE ŽALUZIÍ


Oprava svárů. Malá vychytávka. Nenápadná záražka udrží záklopky vždy ve vorovné poloze a nepoškodí nárazník. Oprava uchycení žaluzií. Kontrolní montáž po opravách Kytování. Stříkání. Broušení a leštění laku khaki. Zavěšení do pantů.

STÍRAČE.


Výměna maziva a ložisek Oprava komutátoru a výměna uhlíků v odborné dílně Ramínka po hydroxidové lázni Stříkání obalu Příprava na smontování Nýtování čepu ramínka se stírátkem Instalace motorku Instalace ramínka

DVEŘE


Rozebírání. Montážní kryty dveří jsou označeny "leteckým" logem Tatra. Oprava opískovaných dveří. Zkušební napasování ke kabině před povrchovou úpravou. Naštěstí jsem měl na výběr z více kusů. Vybral jsem nejlepší pár. Stříkání. Broušení laku. Několikeré stříkání khaki dodá barvě hloubku. Několikeré broušení a leštění laku. Lepení sametky. Zavěšení do pantů. Přidržovasče skla. Nová a namazaná kladka stahování okna. Řetízkový spouštěč umožňuje luxusní stahování. Instalace řetízku stahování a vnitřní kliky. Kryty otvorů dveří. Klika spouštěcích oken + přitahovač dveří. Mytí a leštění oken. Instalace těsnící gumy na krycí lištu stahovacích oken. Krycí lišta s gumou + okno. Zámek a pryžový sedlík. Renovace zrcátek. Zrcátka nasazená. Držák (brzda) dveří. Krytka zámku.

OBLOUKY PRO PLACHTU


Nové oblouky bylo nutnou napasovat a narovnat dle rozměrů korby T805. Svaření půlek do výsledného tvaru. Tmelení a stříkání. Konečné řešení.

PLACHTA


..Vyměření .  Zkouška střihu .  Zkouška střihu .  Zkouška střihu .  Vyměření místa pro kožené výstuhy. .  Vyměření místa pro kožené výstuhy po opravách. .  Oprava střihu na skutečný rozměr. .  Zkouška střihu .  Střih po opravách. Přední okýnko. .  Plachta hotová zezadu. .  Plachta hotová zprava. .  Plachta hotová. Pravopředek. .  Detail kožených výztuh na levopředku. .  Správné provedení kožených výztuh otvorů pro závěr bočnice a držáku oblouků. Nýty drží vnitřní koženkové výztuhy. .  Přesné rozměry plachty vytváří ucelený pohled. .  Originální plachta dle původního provedení a původního jutového materiálu včetně kožených přezek a kovových výztuh otvorů pro plachtu.

VISAČKY ORIGINÁLNÍCH DÍLŮ POUŽITÝCH PRO RENOVACI



 

 
home map print top
Vytvořeno systémemwww.eshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.